§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin niniejszy określa zasady świadczenia usług prawnych w formie elektronicznej przez Szymona Żebroka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SEMPER. Kancelaria Radcy Prawnego Szymon Żebrok, ul. Żniwna 15, 43-419 Zamarski, NIP: 548 274 72 59, REGON: 523 578 317 (dalej: Kancelaria).
- Kontakt z Kancelarią możliwy jest za pośrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej www.kancelaria-semper.pl oraz adresu e-mail: biuro@kancelaria-semper.pl
- Warunkiem skorzystania z usług prawnych w formie elektronicznej jest akceptacja niniejszego regulaminu.
- Kancelaria świadczy drogą elektroniczną następujące usługi prawne: pisemna porada prawna, porada prawna w formie videokonferencji.
- Usługi prawne w formie elektronicznej świadczone są za pośrednictwem strony internetowej Kancelarii: www.kancelaria-semper.pl
- Usługi prawne, o których mowa w ust. 3 świadczone są wyłącznie przez radców prawny wpisanych na listę radców prawnych prowadzoną przez właściwą okręgową izbę radców prawnych.
- Wszelkie informacje powzięte przez radcę prawnego w związku z udzielaniem Klientowi pomocy prawnej objęte są tajemnicą zawodową.
- Zasady wykonywania zawodu radcy prawnego określone zostały w przepisach ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1166 ze zm.)
- Udzielając pomocy prawnej radca prawny zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Kodeksu Etyki Radcy Prawnego, z którego treść dostępna jest na stronie internetowej Krajowej Izby Radców Prawnych: www.kirp.pl
§ 2. PISEMNA PORADA PRAWNA
Usługa pisemnej porady prawnej świadczona jest w następujący sposób:
- Za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Kancelarii Klient wysyła pytanie dotyczące określonego zagadnienia prawnego.
- Po zapoznaniu się z treścią pytania przesłanego przez Klienta oraz stwierdzeniu, iż nie zachodzą okoliczności, które uniemożliwiałyby świadczenie przez Kancelarię pomocy prawnej na rzecz danego Klienta, Kancelaria przesyła do Klienta ofertę wykonania usługi prawnej zawierającą termin realizacji usługi oraz wynagrodzenie Kancelarii za świadczenie usługi prawnej. Kancelaria może ponadto uzależnić wykonanie usługi od przedstawienia przez Klienta dodatkowych informacji bądź dokumentów.
- Oferta świadczenia usługi prawnej obowiązuje przez 7 dni od wysłania jej Klientowi.
- W przypadku akceptacji przez Klienta warunków świadczenia usługi prawnej, określonych w ofercie, Klient zobowiązuje się do uregulowania wynagrodzenia za świadczoną usługę za pośrednictwem aplikacji płatniczej bądź w formie przelewu na rachunek bankowy Kancelarii.
- Opłacenie przez Klienta wynagrodzenia w wysokości określonej w ofercie jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi pisemnej porady prawnej. Umowa zostaje zawarta w momencie wpływu wynagrodzenia na rachunek bankowych Kancelarii.
- Po otrzymaniu wynagrodzenia za świadczoną usługę, Kancelaria przystępuje do realizacji usługi.
- W terminie wskazanym w zaakceptowanej przez Klienta ofercie, Kancelaria sporządza pisemną poradę prawną dotyczącą zapytania prawnego przesłanego przez Klienta oraz udostępnia poradę prawną na koncie Klienta zarejestrowanym na stronie internetowej Kancelarii.
- Umowa o świadczenie usługi pisemnej porady prawnej obowiązuje do momentu przesłania Klientowi pisemnej porady prawnej.
- Kancelaria zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawartej umowy w przypadku braku możliwości zrealizowania usługi, o czym zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Klienta. W przypadku odstąpienie przez Kancelarię od zawartej umowy, Kancelaria niezwłocznie zwraca Klientowi uiszczone przez niego wynagrodzenie.
§ 3. PORADA PRAWNA W FORMIE VIDEOKONFERENCJI
Usługa porady prawnej w formie videokonferencji świadczona jest w następujący sposób:
- Za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Kancelarii Klient wysyła pytanie dotyczące określonego zagadnienia prawnego.
- Po zapoznaniu się z treścią pytania przesłanego przez Klienta oraz stwierdzeniu, iż nie zachodzą okoliczności, które uniemożliwiałyby świadczenie przez Kancelarię pomocy prawnej na rzecz danego Klienta, Kancelaria przesyła do Klienta ofertę wykonania usługi prawnej, zawierającą proponowany termin videokonferencji z radcą prawnym oraz wynagrodzenie Kancelarii za świadczenie usługi prawnej. Kancelaria może ponadto uzależnić wykonanie usługi od przedstawienia przez Klienta dodatkowych informacji bądź dokumentów.
- Oferta świadczenia usługi prawnej obowiązuje przez 7 dni od wysłania jej Klientowi.
- W przypadku akceptacji przez Klienta warunków świadczenia usługi prawnej określonych w ofercie, Klient zobowiązuje się do uregulowania wynagrodzenia za świadczoną usługę za pośrednictwem aplikacji płatniczej bądź w formie przelewy na rachunek bankowy Kancelarii.
- Opłacenie przez Klienta wynagrodzenia w wysokości określonej w ofercie jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi porady prawnej w formie videokonferencji. Umowa zostaje zawarta w momencie wpływu wynagrodzenia na rachunek bankowych Kancelarii.
- Po otrzymaniu wynagrodzenia za świadczoną usługę, Kancelaria przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mail link do videokonferencji z radcą prawnym.
- Maksymalny czas trwania videokonferencji określany jest każdorazowo w ofercie przesłanej do Klienta.
- W terminie wskazanym w zaakceptowanej przez Klienta ofercie Kancelaria organizuje videokonferencję Klienta z radcą prawnym, podczas której radca prawny udziela Klientowi porady prawnej dotyczącej przesłanego przez Klienta zapytania prawnego.
- Podczas videokonferencji radca prawny udziela Klientowi porady prawnej wyłącznie w zakresie objętym przesłanym przez Klienta zapytaniem.
- Umowa o świadczenie usługi porady prawnej w formie videokonferencji obowiązuje do momentu zakończenia videokonferencji.
- Kancelaria zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawartej umowy w przypadku braku możliwości zrealizowania usługi, o czym zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Klienta. W przypadku odstąpienie przez Kancelarię od zawartej umowy, Kancelaria niezwłocznie zwraca Klientowi uiszczone przez niego wynagrodzenie.
§ 4. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usługi prawnej, jeżeli Kancelaria nie zrealizuje usługi w uzgodnionym przez strony terminie.
- Odstąpienie od umowy nie jest możliwe po zrealizowaniu usługi tj. po przesłaniu Klientowi pisemnej porady prawnej lub po udzieleniu Klientowi porady prawnej w formie videokonferencji.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy skierować na adres e-mail: biuro@kancelaria-semper.pl
§ 5. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Klient posiada prawo do wniesienia reklamacji, jeżeli posiada zastrzeżenia co do jakości świadczonych usług.
- Reklamacje należy kierować na adres e-mail: biuro@kancelaria-semper.pl
- Reklamacja nie może dotyczyć wykładni przepisów prawa odmiennej od wykładni prezentowanej przez Klienta bądź dla niego korzystnej oraz treści porady prawnej, jeżeli została udzielona na podstawie nieprawdziwych bądź niepełnych informacji bądź dokumentów przedstawionych przez Klienta.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko/nazwę Klienta, aktualny adres do korespondencji oraz adres e-mail, opis zastrzeżeń dotyczących świadczonej usługi wraz z określeniem ewentualnych żądań.
- Reklamacja niezawierająca danych określonych w ust. 4 nie podlega rozpoznaniu.
- Reklamacja podlega rozpatrzeniu w terminie 7 dni od daty wpływu do Kancelarii.
- Kancelaria wysyła odpowiedź na reklamację na wskazany przez Klienta adres e-mail.
§ 6. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych jest Szymon Żebrok, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SEMPER. Kancelaria Radcy Prawnego Szymon Żebrok, ul. Żniwna 15, 43-419 Zamarski, NIP: 548 274 72 59
- Kancelaria przetwarza dane osobowe w celu udzielenia pomocy prawnej na zasadach określonych w ustawie o radcach prawnych oraz w celu obsługi umowy o świadczenie usług prawnych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dane osobowe przetwarzane są również celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze m.in. w celach podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
- Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom świadczącym usługi zewnętrzne na rzecz kancelarii m.in. usługi księgowe oraz usługi informatyczne. Podmioty będące odbiorcami danych osobowych zobowiązane są do ich przetwarzania zgodnie z przepisami prawa, a także wyłącznie w zakresie określonym na mocy umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów. Po upływie wymaganego okresu przetwarzania danych osobowych, dane osobowe podlegają usunięciu.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo dostępu do danych osobowych, prawo żądania sprostowania danych osobowych, prawo żądania usunięcia danych osobowych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Klient ma także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Kancelaria nie przekazuje danych osobowych Klientów do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
§ 7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej Kancelarii.
- Kancelaria jest uprawniona do zmiany niniejszego regulaminu w każdym czasie. Zmiany regulaminu wchodzą w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej Kancelarii.
- W przypadku wprowadzenia zmian w regulaminie, wprowadzone zmiany znajdują zastosowanie wyłącznie do umów zawartych po opublikowaniu zmian na stronie internetowej. Do umów zawartych przez dokonaniem zmian w regulaminie zastosowanie znajdują dotychczasowe postanowienia regulaminu.